مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده

قانون مالیات های مستقیم مندرج در قانون مالیات بر ارزش افزوده ( مالیات بر ارزش افزوده )

ماده 167

وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند نسبت به مودیانی که قادر به پرداخت بدهی مالیاتی خود اعم از اصل و جریمه به طور یک جا نیستند از تاریخ ابلاغ مالیات قطعی بدهی مربوط را حداکثر به مدت سه سال تقسیط نماید.

ماده 191

تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در این قانون بنا به در خواست مودی با توجه به دلایل ابرازی مبنی بر خارج از اختیار بودن عدم انجام تکالیف مقرر و با در نظر گرفتن سوابق مالیاتی و خوش حسابی مودی تشخیص و موافقت سازمان امور مالیاتی کشور قابل بخشوده شدن می‌باشد. ( مالیات بر ارزش افزوده )

ماده 202

وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها از ده میلیون ریال بیشتر است از کشور جلوگیری نماید، حکم این ماده در مورد مدیر یا مدیران مسئول اشخاص حقوقی خصوصی بابت بدهی قطعی مالیاتی شخص حقوقی اعم از مالیات بردرآمد شخص حقوقی یا مالیت هایی که به موجب این قانون شخص حقوقی مکلف به کسر و ایصال آن می‌باشد و مربوط به دوران مدیریت آنان بوده نیز جاری است.

مراجع ذیربط با اعلام وزرات یا سازمان مزبور مکلف به اجرای این ماده می‌باشد.

تبصره – در صورتی که مودیان مالیاتی به قصد فرار از پرداخت مالیات اقدام به نقل و انتقال اموال خود به همسر و یا فرزندان نمایند سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند نسبت به ابطال اسناد مذکور از طریق مراجع قضایی اقدام نماید.

ماده 203 

اوراق مالیاتی به طور کلی باید به شخص مودی ابلاغ  و در نسخه ثانی رسید اخذ گردد. ( مالیات بر ارزش افزوده )

هرگاه به خود مودی دسترسی پیدا نشود اوراق مالیاتی باید در محل سکونت یا در محل کار او به یکی از بستگان یا مستخدمین او ابلاغ گردد مشروط بر این که به نظر مامور ابلاغ سن ظاهری این اشخاص برای تمیز اهمیت اوراق مورد ابلاغ کافی بوده و بین مودی و شخصی که اوراق را دریافت می‌دارد تعارض منفعت نباشد.

ماده 204

مامور ابلاغ باید مراتب زیر را در نسخه اول و دوم اوراق مالیاتی و تصریح و امضاء نماید؛

الف – محل و تاریخ ابلاغ با تعیین روز و ماه  و سال به حروف و عدد.

ب – نام کسی که اوراق به او ابلاغ شده با تعیین این که چه نسبتی با مودی دارد.

ج – نام و مشخصات گواهان با نشانی کامل آنان در مورد ماده 203 این قانون. ( مالیات بر ارزش افزوده )

ماده 205

اگر مودی یکی از ادارات دولتی یا موسسات وابسته به دولت باشد، اوراق مالیاتی باید به رییس یا رییس دفتر آن اداره یا موسسه ابلاغ گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *